Thursday, July 26, 2012

Miks ma kirjutan raamatut?


2012. aasta kevadel käisin ma „Tagasi Kooli“ raames oma keskkooli 10. klassile rääkimas, millega ma pärast kooli lõppu olen tegelenud. Ütlesin, et minu eesmärgiks oli võimalikult ruttu rikkaks saada ja alustada uut elu, olles vaba tööl käimise kohustusest. Et ma tahtsin võimalikult palju aega veeta oma perega, reisida mööda maailma ringi ja tegeleda oma hobidega. „Kuidas siis rikkaks saada?“ küsis üks õpilane tagant reast. Üritasin mulle antud 30 minuti jooksul seletada paari olulisemat põhimõtet – 50% klubiga liitumist, passiivse sissetuleku loomist, dividende – ja tundsin, et mida rohkem ma sellest räägin, seda vähem õpilased minust aru saavad. Sest koolides ei õpetata, kuidas rikkaks saada! Kui loeng oli lõppenud, tuli minu juurde matemaatikaõpetajast klassijuhataja ja tunnistas, et hoolimata oma erialast, ei tea ta investeerimisest midagi – ja küsis, kas see riskantne ei ole. Vestlesime veidi ja lahkudes küsis õpetaja minult, kas ma oskaksin soovitada talle mõnda õpikut, mis aitaks teda teemaga kurssi viia. Lasin mõttes silmade eest läbi kümned ja kümned investeerimisteemalised raamatud, mida ma olin lugenud. Ometi ei osanud ma talle midagi konkreetset soovitada. Soovisin, et oleks olemas raamat nimega „Rikkaks saamise õpik“. Ja nii see raamat sündiski!

4 Comments:

Anonymous madismadis said...

On ka aeg teada millal võib raamatut poodides kohata?

11:51 PM  
Blogger Jaak Roosaare said...

Must materjal on koos, nüüd veel toimetamine ja kujundus. Eesmärk on sügiseks valmis saada.

11:36 PM  
Anonymous Marten said...

Tubli töö ja edu raamatuga! Kas maksundusest tuleb ka juttu? Näiteks: on Eesti ja Leedu ettevõte. Mõlemad maksavad sama P/E suhtega dividendi, kas maksuseadused mõjutavad ka tulusid?

11:49 PM  
Blogger Jaak Roosaare said...

Hea idee - sellest maksundusest saaks tegelikult juba omaette raamatu kirjutada! Müstika, et näiteks kui LHV kaudu osta aktsiaid välisbörsilt, siis nad ei oska ette öelda, kas tuleb maksu maksta või mitte.

Mul näiteks HLF dividendide pealt pole tulumaksu võetud, samas näiteks Soome ja Rootsi börside aktsiatelt võeti. Läti dividendidelt ei võetud, Leedu omadelt võeti.

6:32 AM  

Post a Comment

<< Home