Wednesday, November 25, 2009

Õuna ülikool

Ostsin suve lõpus endale esimese Apple toote - iPod Touchi. Pole varem eriline õunafänn olnud aga mingi valemiga hakkas mulle see toode meeldima. Kui siis lõpuks olin oma vidina WalMartist kätte saanud, hakkasin aru saama, miks Apple aktsia viimastel aastatel nii palju tõusnud on.

Alustuseks kogu disainilaks - ei mingit koledat pappkarpi, kilekotte ega keerulisi manuale. Ei mingeid CD-ROMe installimiseks (eelmine mp3 mängija tuligi mul sellepärast tagasi viia, et installimiseks oli vaja CDd aga minu läppari CD lugeja ei tööta juba aastaid). Klaasplastikust karp ja 3 leheline juhend - go to internet! Äge.

Külastasin siis esimest korda iTunesi ja jällegi olin pahviks löödud. Kuidagi sujuvalt võttis Apple mult minu krediitkaarti numbri ja nüüd saan igas wifi võrgus endale digitaalset virtuaalnodi osta. Äge.

Kõige ägedam oli aga Apple University. Panin iTunesis otsinguks investeerimine ja leidsin terve loengusarja kus Yale Ülikoolis Robert Shiller õpetab investeerimise 101te. Kuulasin täna trennis paari loengut ja avastasin ennast küsimas, miks krdi pärast peaks keegi maksma EBSis 7000 krooni, et õppida mingi tundmatu professori käe all sama asja mida ma saan jalgrattaga kilomeetreid tallates vaadata-kuulata otse iPodist. Mitte Eesti parima õppejõu käe all. Vaid maailma ühe parima ülikooli finance departmendi juhi ja oma ala tipu Shilleri juhendamisel. Siin on siis minu õppejõud. Not bad.

Ja mis kõige toredam - kogu see lõbu ei maksnud mulle midagi, sest Apple jagab oma University programmi raames loengusarju tasuta.

1 Comments:

Blogger Jaak Roosaare said...

Täitsa hull - käisin täna Apple Uni nodi vaatamas - võid lolliks õppida ennast. Absoluutselt kõike - alates füüsikast ja lõpetades saksa keelega. Kõvasti jeesusevärki vahepeal.

Aga kõige ägedam avastus oli see, et kõik MadMoney saated Jim Crameriga (olen temast ka paar blogi sissekannet teinud) on podcastina saadaval. Vaatasin täna bussis eilset saadet ja tundsin, et I have arrived. Its way better than wristwatch that can play music ;)

12:44 PM  

Post a Comment

<< Home